Ga naar de inhoud
Linkedin Facebook Instagram Youtube
  • Mijn Account
    • myMIP
    • myDashboards
  • Mijn Account
    • myMIP
    • myDashboards
Contact
  • NL
    • EN
    • FR
  • NL
    • EN
    • FR
  • Home
  • Diensten
  • MIP Platform

    Features

    MIP Master Intelligence Platform
    Target Customer Engagement Module
    Socials Social Media Module
    Insights Intelligence, AI & dashboards
    Data Quality
    Customer Engagement

    What's new

    Laatste Releases

    Sectoren

    Retail, Ecomm
    Not for Profit, Fundraising, Charity
    Sports & Leisure
    B2B
    FMCG, Food, Horeca

    Master INtelligence Platform

  • Inspiratie
    • Blog
    • Events
  • Jobs
  • Support
    • myMIP
  • All
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Home
  • Lexicon
  • E
  • Engagement Score

Engagement Score

< 1 min leestijd

Definitie: De Engagement Score is een metriek die de mate van betrokkenheid van gebruikers of klanten meet bij een product, dienst, merk, of platform. Deze score wordt vaak berekend op basis van verschillende interacties en activiteiten van gebruikers, zoals klikken, likes, reacties, gedeelde content, tijd besteed op een website, en andere vormen van betrokkenheid.Toelichting: De Engagement Score geeft inzicht in hoe actief en betrokken een doelgroep is. Een hogere score duidt op een hogere mate van interactie en betrokkenheid, wat kan bijdragen aan de klantloyaliteit en de algehele succes van marketingstrategieën. Deze score wordt vaak gebruikt door marketeers en analisten om de effectiviteit van campagnes te meten en te optimaliseren, evenals om de gebruikerservaring te verbeteren.Toepassing:Marketingcampagnes: Bepalen welke campagnes de meeste interactie genereren en welke elementen het meest effectief zijn.Productontwikkeling: Inzicht krijgen in welke functies of aspecten van een product het meest gebruikt en gewaardeerd worden door gebruikers.Klanttevredenheid: Meten en verbeteren van de klanttevredenheid door te begrijpen hoe en waarom klanten betrokken raken.Bij Stratics kan de Engagement Score bijvoorbeeld worden gebruikt om te analyseren welke aspecten van een website of online platform het meest bijdragen aan de gebruikersbetrokkenheid, zodat bedrijven hun strategieën kunnen afstemmen om de betrokkenheid te verhogen. 

let’s talk

Jouw inspirerende data & AI-reis begint nu!

Plan nu een gratis gesprek met ons en laten we samen aan de slag gaan!

Plan een discovery call
Plan een MIP Demo

Stratics

We zijn een Belgisch bedrijf en bieden geavanceerde marketing- , data en AI oplossingen.

Het Master Intelligence Platform (MIP) combineert CRM, CDP, marketingautomatisering, AI en social media.

Met expertise in growth hacking, performance marketing en AI stimuleren we jouw groei.

Contact Info​

Kontichsesteenweg 38A
2630 Aartselaar
België
info@stratics.be



Schrijf je in​

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang gratis marketingtips, inspiratie, product en service updates en meer.

© 2025 Stratics. All Rights Reserved.
Facebook-f X-twitter Linkedin-in Instagram Youtube