Dashboards binnen myMIP #
Binnen myMIP is een ruim aanbod van dashboards om de data overzichtelijker en tastbaarder te maken. Deze dashboards zijn opgebouwd in Power BI waarvoor apart toegang dient te worden aangevraagd.
Welke dashboards worden aangeboden #
Een overzicht en omschrijving van de dashboards die door Stratics via myMIP worden aangeboden kan gevonden worden op https://stratics.be/insights/
Dashboards raadplegen #
De geactiveerde dashboards kunnen binnen myMIP geraadpleegd worden na inloggen via uw Power BI-account op de betreffende pagina’s.
Dit kan via het menu waar de dashboards kunnen worden gevonden onder de relevante modules. Of dit kan via de dashboard-knop bovenaan in myMIP.
Extra dashboards activeren #
Indien het de geactiveerde dashboards niet uw noden en behoeften kunnen nakomen, is er altijd de optie om op aanvraag extra dashboards te laten activeren of in samenspraak aanpassingen aan de dashboards door te voeren of een volledig nieuw dashboard te ontwikkelen. Onze experts zullen dan samen met u nagaan hoe de nodige inzichten het best kunnen worden vertaald naar dashboards en rapporten voor optimale resultaten.
Toegang tot de dashboards #
De toegang tot de dashboards wordt steeds standaard aangeboden aan myMIP gebruikers, maar dient afzonderlijk te worden geactiveerd voor de nodige gebruikers.
Voorwaarden voor toegang #
- De gebruiker waarvoor toegang tot de dashboards wordt aangevraagd dient ook een myMIP-gebruiker te zijn. Dit is noodzakelijk gezien de dashboards via de myMIP-omgeving worden aangeboden.
- De gebruiker waarvoor toegang tot de dashboards wordt aangevraagd dient (minstens) een Power BI Pro-licentie te hebben. Dit is een minimum vereiste om extern Power BI-dashboards te kunnen delen. Meer informatie omtrent de Power BI-licenties kan gevonden worden op https://www.microsoft.com/nl-nl/power-platform/products/power-bi/pricing.
Power BI-account activeren #
- Geef de myMIP-gebruiker door waarvoor toegang tot de dashboards moet worden geactiveerd. Vermeld in deze mail:
- De myMIP gebruiker. Indien er nog geen myMIP account bestaat voor deze persoon gelieve deze eerste te laten aanmaken.
- Het Power BI-account waarop een Power BI Pro-licentie bestaat.
- U zal binnen twee werkdagen een bevestiging ontvangen van de toegang tot de dashboards. Deze mail bevat:
- Een vermelding van het Power BI-account dat toegang is verleend tot de dashboards.
- Een activatie-link voor de toegang tot de dashboards.
- Iedere gebruiker dient apart de toegang te bevestigen via de vermelde link in de mail. Dit dient hetzelfde Power BI-account te zijn waarvoor de toegang is ingesteld.
- Na deze eenmalige activatie krijgt u een overzicht in Power BI van de geactiveerde dashboards.
- De dashboards zijn vanaf nu beschikbaar binnen myMIP.
Voorkomende problemen en meldingen #
Er zijn een aantal schermen die u te zien kan krijgen bij het consulteren van de dashboards als de toegang tot de dashboards niet goed is verlopen.
Dashboard niet zichtbaar #
U kan het gewenste dashboard niet selecteren binnen myMIP of het dashboard is niet zichtbaar en een alternatieve beschrijvende webpagina wordt getoond.
Het dashboard zelf is niet geactiveerd binnen myMIP. Dit heeft 2 mogelijke oorzaken:
- Het dashboard is (nog) niet geactiveerd binnen myMIP.
- De connectie van het dashboard naar myMIP is weggevallen, gelieve hiervoor contact met ons op te nemen zodanig dat deze connectie hersteld kan worden.
Vraag de auteur om toegang #
Na het inloggen via uw Power BI-account binnen myMIP om de dashboards te raadplegen krijgt u bericht om de auteur om toegang te vragen:
In dit geval heeft het Power BI-account waarmee u probeert in te loggen geen toegang tot de dashboards.
- Controleer of het gebruikte account effectief het Power BI-account is waarvoor toegang is aangevraagd tot de dashboards.
- Indien er nog geen toegang is aangevraagd, gelieve dit te doen zoals vermeld onder Toegang verkrijgen tot de dashboards.
Inhoud niet beschikbaar #
Na het inloggen via uw Power BI-account binnen myMIP om de dashboards te raadplegen krijgt u bericht dat de inhoud niet beschikbaar is.
In dit geval heeft het Power BI-account wel degelijk toegang ontvangen voor de dashboards binnen myMIP, maar is er geen Power BI Pro-licentie op dit account.
- Neem contact op met verantwoordelijke binnen uw bedrijf voor het regelen van een Power BI Pro-licentie.