fbpx
View Categories

Een nieuwe actie opzetten​

1 min

Vooraf in Orde te Brengen: #

  • Content: Bereid de content voor de actie voor (bijv. SMS, WhatsApp, e-mail).

Werkwijze: #

Gebruik de Target module en selecteer de Engager tab. Een lege template voor het starten van een actie staat klaar.

1. Algemeen #

Communicatiekanaal

Kies het kanaal waarop de actie uitgevoerd zal worden (bijv. SMS, WhatsApp, e-mail).

Actienaam 

Geef de actie een naam. 

Guideline voor naamgeving acties

  • YYYYMM(DD)
  • kanaal
  • naam actie
Voorbeeld: “20250913 SMS promotie terug naar school”

Actiedatums

  • Verzenddatum: Datum waarop de verzending van de actie (of filesync) plaatsvindt.
  • Startdatum: Datum vanaf wanneer analyses beginnen.
  • Einddatum: Datum tot wanneer analyses plaatsvinden.

Planning:

  • Ad hoc: Actie wordt eenmalig uitgevoerd.
  • Recurrent: Actie wordt frequent uitgevoerd.

Sla informatie op

Voor kanalen zoals Huis aan Huis, Website, Administratie, Media en Event is geen doelgroep selectie nodig en kan je de actie opslaan. Voor andere kanalen, klik op “Volgende”.

2. Audience & Gateway #

Testlijst 

Kies uit de picklist wie je de actie ook wenst te sturen. Alle contacten uit een testlijst worden toegevoegd aan de actie ongeacht de gebruikte selectiefilters.

Contact toevoegen aan of verwijderen uit testlijst

Doelgroep (audience)

Kies de juiste doelgroep uit de picklist aan wie je de actie wenst te sturen.

aanmaken van doelgroepen

Permissie

Kies de passende permissie (consent) voor deze actie.
Dit is juridisch gezien een verplicht veld!

Bestemming

Kies de passende Bestemming voor deze actie.
Wat is een Bestemming: [Zie link]

Gateway: mogelijke opties zijn:

  • sftp (altijd mogelijk): Gegevens worden op sftp geplaatst.
  • Connected tool (bijv. Mailchimp): Selectie wordt gesynchroniseerd naar de externe tool.
  • Mip Email: MAT van Stratics.
  • Mip SMS: SMS van Stratics.
  • Mip WhatsApp: WhatsApp tool van Stratics.
Indien meerdere gateway opties nodig zijn, gelieve contact op te nemen met support.

Planning:

  • Kies de datum waarop de selectie mag worden uitgevoerd. Hou er rekening mee dat na de selectie ook de sync moet worden gemaakt indien gekozen wordt voor een externe tool.
  • Indien je de actie direct wenst uit te voeren, kies datum en tijd.

Sjabloon:

Enkel in geval van keuze voor Mip Email, SMS of WhatsApp

  • Kies de template die je voor deze actie wenst te gebruiken

Indicatoren:

Default is standaard.
Indien je extra indicatoren wenst, kan dit worden besproken met support.

Uitvoertype:

Default: Standaard record layout.
Check hier de standaard reclay voor diverse kanalen: [Zie link]

Notificatie:

Klik op “+” en voeg e-mailadressen toe.
Deze krijgen een notificatie als de sync of acties uitgevoerd werd.

Sla informatie op

  • Legen: Form resetten en leeg maken.
  • Vorige: Terug naar vorige pagina van Engager.
  • Opslaan als concept: Bewaar de actie als concept, de actie wordt niet uitgevoerd.
  • Opslaan en lanceren: De actie staat klaar om uit te voeren op datum “Planning”.

Powered by BetterDocs